Вхід обов'язковий: Альберт, або найвища форма страти Вхід обов'язковий: Альберт, або найвища форма страти
Куда пойти

Вхід обов'язковий: Альберт, або найвища форма страти

Полина Фоменкова 18 января, 2017, 10:30
 0

23 січня у Києві покажуть виставу «Альберт, або найвища форма страти». На сцені Молодого театру за «найганебніший людський вчинок за всю історію міста» буде страчений герой однойменного оповідання Юрія Андруховича. Жанр цього дійства не назвеш класичною виставою, адже історію Альберта, що розгортається у Львові пізнього середньовіччя, оповідають сам автор тексту Юрій Андрухович разом з контрабасистом Марком Токаром і співачкою Уляною Горбачевською. Звукове полотно шумами та ефектами зшиває звукорежисер Віктор Новожилов. А vj-група Cube оживляє на екрані химерні графічні образи, створені художником Анатолієм Беловим. Ідея цього несподіваного поєднання належить режисерці Олі Михайлюк

Юрій Андрухович і Оля Михайлюк, фото – Мирослава Ганюшкіна

Юрій Андрухович і Оля Михайлюк, фото – Мирослава Ганюшкіна

Що: Вистава «Альберт, або найвища форма страти»

Де: Молодий театр, вул. Прорізна, 17

Коли: 23 січня, 19:00

Скільки: від 150 грн

Прем’єрний показ «Альберта» відбувся на фестивалі «АртПоле. Звуки/дії в просторі» у 2013 році. Президент Міжнародної літературної корпорації Meridian Czernowitz Святослав Померанцев, що готується до видання книги про всіх негідників, включно із «Альбертом», пригадує:

«Вогню! Во-гню! Во-гню!» - вимагає публіка, яка прийшла на площу подивитися на спалення негідника Альберта. Разом із цими вигуками під сценою розводять вогонь, а Юрій Андрухович починає повільно спалювати аркуші, з яких читав тексти. «Це дуже символічно», - подумав я. Ці аркуші треба знищити. На них тексти з оповіданням «Альберт, або найвища форма страти», яке увійде в нову книжку Юрія Ігоровича. Щоб ніхто не зміг прочитати до виходу книжки. Його книжки. Нашої книжки. Моєї книжки.

Прем’єра вистави – просто неба на фестивалі «АртПоле»

Прем’єра вистави – просто неба на фестивалі «АртПоле»

За чотири роки існування проект був представлений у Києві чотири рази. Восени 2013 - в гулкому індустріальному приміщенні на Видубичах, де тоді базувався ГогольFest:

«...сцена була засипана жовтим листям, а з даху, здається, падав дощ. У холодному залі люди кутались в теплий одяг, а троє акторів на сцені творили своє дійство ...все забувалося - хто з них ким був насправді - письменник, музикант і співачка намалювали у повітрі історію, яка, немов об’ємна голограма, проступила з тексту, нот, голосу, графіки і стала якоюсь новою реальністю. Глядач дивиться на три чорно-білі фігури на майже порожній сцені, а бачить кольорове кіно з багатьма персонажами, строкатою галасливою масовкою і яскравими декораціями. Сила цього проекту - в його гармонійності, він нагадує тонке мереживо, яке настільки досконале, що не думаєш, з яких ниток і вузлів воно сплетене. Всі постмодерні прийоми, поєднання жанрів, імпровізація так добре зміксовані, замішані і настояні, що дозволяють виставі бути щоразу неповторною і неповторюваною», -

пише Наталя Васюра, на той час головна редакторка сайту Vogue.ua.

«Альберт» на ГогольFest-2013, фото – Аліна Букіна

«Альберт» на ГогольFest-2013, фото – Аліна Букіна

Перший тур «Альберта» Україною припав на період, коли розгорнулися події Майдану. Так, 21 лютого 2014 це була єдина вистава, яку не відмінили в Києві. В ті дні в місті була оголошена надзвичайна ситуація - щоб виступити в Молодому театрі, агенція «АртПоле» мала взяти на себе відповідальність за безпеку кількох сотень людей, які купили квитки. До останнього моменту було незрозуміло, чи глядачі насміляться відвідати театр. В той вечір був аншлаг.

Того таки 2014-го «Альберта» показували в Мистецькому Арсеналі:

«Виставу цілком можна наводити як приклад, пояснюючи комусь, що таке Gesamtkunstwerk - тотальне мистецтво, що ґрунтується на синтезі різних форм творчості, коли сума складає значно більше, ніж її складові, - вважає Ольга Жук, на той час кураторка Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал». - Текст Юрія Андруховича, спів та вокальні імпровізації Уляни Горбачевської, анімована графіка Анатолія Бєлова, режисура та сценографія Олі Михайлюк - склали дивовижну алхімію, що переплавила жанр середньовічного мораліте у цілком сучасну історію. Для мене - історію про те, що ми не так вже й далеко відійшли від середньовіччя, про жорстокість, із якою соціум винищує «інакшість» і мститься за свої моральні цінності».

«Альберт» в Мистецькому Арсеналі, фото – Олексій Карпович

«Альберт» в Мистецькому Арсеналі, фото – Олексій Карпович

Востаннє геніального шахрая бачили у Києві майже рік тому, в березні 2015. Твір не має застиглої форми, тож режисерка Оля Михайлюк запевняє, що в січні ми зможемо оцінити нову версію:

«Буде більше чорного гумору. І більше світла. Тобто в нашому чорно-білому з’явиться більше відтінків. Є ідеї щодо нових поетично-музичних рішень і нові ілюстрації. «Альберт» зібрав таких різних, надзвичайно талановитих і самостійних в своїй творчості особистостей, що можна бути впевненим - нудно не буде».

Ілюстрація «Альберт, або найвища форма страти» – ілюстрація Анатолія Белова

Ілюстрація «Альберт, або найвища форма страти» – ілюстрація Анатолія Белова

Деталі про час, місце і квитки можна дізнатися за посиланням.