Зозулиця показала Зозу і проект скульптури

23 березня 2012 року - сьогодні в прес-центрі «Інтерфакс Україна» була проведена прес-конференція проекту «Зозулиця», під час якої були представлені новий бренд сувенірів – «Зозу» і проект скульптури, що буде встановлена на Співочому полі у м. Києві.

Про новий бренд

Новий бренд з’явився з декількох причин: по-перше, для легкості сприйняття та вимови іноземцями та дітьми, по-друге, для надання більш сучасного звучання і національної належності. Зозу – це Зозулиця з України. Разом з назвою змінився і логотип бренду . Суть бренду «Зозулиця» – у поєднанні багатого історичного спадку України від часів Трипільської культури до козацької доби з різноманіттям сучасності і тим яскравим майбутнім, якого ми хочемо для себе і своїх дітей. Новий логотип – яскравий і сучасний, але в основі лежать «трипільська» форма Зозу та козацька шрифтова естетика. Логотип розробив Михайло Літюга, котрий робить чесні роботи без фальші, такі, як неофіційний брендинг Крима («Йух вам, а не чистые пляжи!»).

На виставці B2B Show 2012 наш проект отримав нагороду, як «Найбільш багатогранний сувенір», і ми підтверджуємо цей статус знову і знову – новими проектами, новими ідеями та новими сувенірами. Так, тільки наша «Зозу» має QR коди на стрічці, за допомогою яких із смартфона турист може отримати інформацію про місто. А тільки на цьому тижні ми приймали участь у Ukrainian Fashion Week (арт-перформанс Зінаїди Ліхачевої «ЩЕ» в рамках EuroFashion Project), дарували Зозу пану Кензо Такада і цю прес-конференцію. (більше інформації – на нашому сайті – www.zozuli.ca та у Facebook: Zozu (former Zozulica)

Про нові, що майже забуті старі, звучання

Ми відкриваємо нові історії Зозулі – птахи, що в українському фольклорі посідала особливе місце.

Зозуля – один із «найміфічніших» птахів. Зозуля-ворожка сповіщає про весну і пророкує людині, як довго вона буде жити. Вважалося, коли навесні людина почує зозулю, маючи при собі гроші, вдача буде супроводжувати її цілий рік.

На рушниках зозулю найчастіше вишивають на гілці калини, що символізує продовження роду.

У повір'ях зозуля очолює перелітне царство – вона має підхоплювати ту птаху, що втомилася. А ще зозуля вважається посередницею світів. З Вирію вона повертається останньою і відлітає до Вирію першою. Отож зозуля вважається «ключницею» Вирію - бо зачиняє і відчиняє Небесну браму. Часто «Вирій» трактується як «Рай», саме тому символіка зозулі пов’язана насамперед зі смертю і потойбічним. Саме у зозулі знаходяться ключі від «вирію» – місця, куди на зиму відлітають птахи. Вона відчиняє його пташкам, коли вони навесні вилітають на землю, і зачиняє, коли ті на зиму повертаються до царства мертвих.

А ще Бог доручив зозулі кувати довгі роки життя людям. І у вирій вона повинна відлетіти раніше (14 вересня за старим стилем і 27-го вересня за новим), щоб відімкнути його — «пташиний вирій» для інших птахів. Тому не встигає вона висидіти пташенят і підкидає яйця в чужі гніздечка. Та як би там не було, про зозулю в Україні ніхто ніколи не говорив погано. У народних піснях її порівнювали з матір'ю, яка побивається за своїми дітьми, називали лагідно «зозуленькою-матінкою».

 

Саме цей образ пташки-ключниці і став прообразом скульптури, що буде встановлена на День Києва на Співочому полі. Авторами та виконавцями проекту став цілий колектив, що склався з видатних майстрів гончарства та скульптури:

- Лесі Денисенко-Єременко, шефа гончарів нашого проекту, гончара у шостому поколінні, заслуженого майстра народної творчості України;

- Юрія Денисенка, майстра-кераміста;

- Миколи Білика, заслуженого художника України, скульптора, доцента Київського державного інституту декоративно-прикладного мистецтва і дизайну, відомого за цілим рядом скульптур, що встановлені у Києві і Україні.

Зозу на Співочому полі стане Зозу-ключницею, добрим талісманом міста, місцем сили для туристів та киян, молодят та випускників. Всередині Зозу буде вмонтований особливий ключ, який вже виготовлений в творчій майстерні Олексія Шевчука «АртБуз», і який ми також маємо честь показати всім сьогодні. Це рідкий шанс потримати в руках те, що буде заховане на багато років всередині скульптури, та взяти собі трохи вдачі від Зозу. У ключа також є особливість – під час вітру він буде дзеленчати.

Розміри скульптури, що буде встановлена, – 3,5 на 2 метри, в темряві скульптура буде підсвітлена з усіх боків і з середини. А ще ця скульптура зможе відтворювати звук.

Місце для встановлення Зозу було люб’язно надано комунальним об’єднанням «Київзеленбуд», що є найбільшим підприємство міста Києва з озеленення та благоустрою територій. Саме завдяки діяльності «Київзеленбуду» столиця України здобула славу найзеленішої столиці Європи. До футбольного чемпіонату «Євро 2012» КО «Київзеленбуд» відкриє додаткову виставку квітів на території Печерського ландшафтного парку. Міська виставка квітів «Євро 2012» відбудеться з 9 липня по 5 серпня 2012 року і почнеться одразу після встановлення скульптури Зозу.

Лети, пташко, лети!

Вже сьогодні у надбаннях проекту «Зозулиця» цілий ряд нагород та рекордів, і невпинний рух нашої пташки вперед спонукає її до розширення географії своєї присутності. Вона вже побувала на виставці PSI в Германії, де її вже навіть підробляють; її продають у світі, і вона летить далі. Далі – з Валентином Щербачовим, легендарним українським спортивним журналістом, засновником Національного реєстру України - у його експедиції. Так, командою, на чолі з Валентином Щербачовим, Зозу буде встановлена на найвищій вершині світі – Евересті, а потім – на найбільш південному континенті – Антарктиді.

Наша матрьошка

Проект «Зозулиця» - це маніфест соціально-відповідального бізнесу, що йде шляхом розвитку українських народних промислів та виробництва, відтворення та збереження української культури, надання їй історичного звучання. Ми підтримуємо підліткову футбольну команду, тому що переймаємося питаннями здорового способу життя та кращого майбутнього для наших дітей. Ми підтримуємо народних майстрів, тому що вони набагато краще будь-яких китайців несуть характер та енергетику народної творчості і у якості предметів побуду, і у якості національних сувенірів. І ми робимо українські сувеніри сучасними і віримо, що Зозу – це нова українська «матрьошка». Як її вже називають. Комерційну діяльність проекту здійснює ТОВ «Зозулиця».

Презентацію проекту ви можете завантажити за адресою: http://zozulica.kiev.ua/?p=331.

КОНТАКТИ:

WWW.ZOZULI.CA

WWW.ZOZULICA.KIEV.UA

E-mail: AS@ZOZULICA.KIEV.UA .

Телефон: (067) 507-34-71.

Twitter: Zozu2012.

Facebook: Zozu (former Zozulica).

YouTube: Zozulica2012. 

Gloss26 марта 2012, 09:16

В центре внимания

ЗакрытьСити-гайд Gloss.ua Получай самые интересные материалы первым!
  • facebook.com
  • vk.com
  • instagram.com
  • google.com
Комментарии
дед
Наверх