Ще раз про кіно (укр.)

Опівночі на зміну американському бойовику на «1+1» вийшла передача «Аргумент кіно», очолювана Володимиром Войтенком. Він презентував ретроспективу фільмів Андрія Тарковського. Ведучий мудро охарактеризував фільми великого майстра. Професійно доповнив свої думки вагомими цитатами з авторитетних джерел. Підкріпив їх фрагментами з фільмів. Дотепно провів можливі паралелі між фільмами режисера і українським кіно. Побажав, нарешті, доброї кінематографічної ночі і запропонував безапеляційний аргумент, який пройшов перевірку часом і затьмарив сказані вище слова, — перший повнометражний фільм Андрія Тарковського «Іванове дитинство».

Звісно, у картині відчувається вплив кінематографу Олександра Довженка, як запевняв глядачів Володимир Войтенко у вступному слові. Та у зв’язку з цим доречно буде згадати вислів Інгмара Бергмана про творчість А.Тарковського, якого він порівнює з хлопчаком, відчинившим двері в нову реальність, де той вільно пересувається у світі створених образів. Шведський режисер мав на увазі ті відкриття, які зробив Андрій Тарковський у фільмі «Іванове дитинство» і продовжував шукати в інших фільмах. Головним з них, мабуть, є ототожнення снів і реальності. Стверджуючи, що деякою мірою - сни реальність кіно. Тому що так само, як уві сні, вільна течія чудернацьких образів пластично поєднує у світі кінотіней вигадки і життя, перетворюючи повсякчасну дійсність на систему виразних художніх засобів, створюючи єдність дії і магію фантастичних перетворень. Це не тільки суб’єктивне відчуття таємниць землі, а й відкриття світу, прихованого у душі кожної людини. В «Івановому дитинстві» маленький Іван пізнає себе безпосередньо за допомогою снів.

Глядачу відкривається чистота простих бажань хлопчика. Та коли він прокидається, жорстока дійсність війни робить його озлобленим та одержимим жагою помсти. І, нарешті, нещадна реальність убиває його. Напевно, найголовніше у фільмі — це побудова кінорозповіді таким чином, щоб звести суб’єктивні точки зору на світ кожного із дійових осіб в єдине ціле, через особисте світосприйняття кожного героя відтворити реальність. У своїх майбутніх фільмах Андрій Тарковський неодноразово розроблятиме цей прийом. Особливо у фільмах «Дзеркало» та Ностальгія. В них режисер застосує і доведе до бездоганного завершення всю палітру знайдених за попередні роки засобів пластичного образотворення.

Читай также

Disney представил трейлер приквела "Короля Льва": мультфильм о молодом Муфасе (видео)

Видео уже набрало около 5 миллионов просмотров

Украинский Marvel: в кинопрокат выходит фильм о 3-й отдельной штурмовой бригаде «Мы были рекрутами» (трейлер)

Необычный для украинского кинематографа жанр

Актриса Марго Робби станет продюсером фильма по мотивам настольной игры «Монополия»

Легендарная настолка станет блокбастером

Голливудская актриса из Украины разорвала контракт с Netflix, чтобы не играть россиянку

Теперь украинка должна выплатить компенсацию

8 самых ожидаемых премьер украинских фильмов этой весны – трейлеры

Поддержите украинского кино походом в кино

Вышел трейлер фильма об украинских писателях эпохи "расстрелянного возрождения", который снимали 10 лет (видео)

Их жизни и произведения оборвала кровавая рука тоталитарного режима

Объявлены лауреаты анти-премии «Золотая малина-2024»: главные неудачники в кинематографе

Худшие фильмы и актеры

Первый «Оскар» для Украины: как прошло вручение самой престижной кинопремии в мире

Украинский режиссер выступил с мощным заявлением

Режиссер «Дюны» исполнил последнюю волю умирающего человека, который мечтал увидеть вторую часть фильма

История трогательного поступка

Netflix выпустил трейлер нового документального сериала о событиях, которые привели к вторжению РФ в Украину (видео)

От холодной войны до прихода Путина