Психолог розповіла, як сформувати здорові стосунки у робочому колективі Психолог розповіла, як сформувати здорові стосунки у робочому колективі
Стиль життя

Психолог розповіла, як сформувати здорові стосунки у робочому колективі

Фото: Getty Images
Дарина Герасимчук 24 квiтня, 2024, 18:09
 0

Робочий колектив – це група людей, із якими доводиться стикатися практично щодня. Відносини з колегами впливають на ефективність роботи, настрій, стосунки у сім'ї, здоров'я та, зрештою, на загальне ставлення до свого життя.

Підпишіться на канал Gloss.ua у Telegram.

Журналісти МЕТА.UA поспілкувалися з Валерією Кваше, психологом та засновницею Психологічного центру "Далі", щоб з'ясувати, як побудувати здорові стосунки у колективі.

Слова експерта:

Усвідомлений підхід до психологічного клімату в колективі є дуже важливим. Адже психічний стан співробітників сильно впливає на їх мотивацію, продуктивність, креативність та ініціативність і, як наслідок, на швидкість та ефективність роботи компанії та подальше отримання прибутку.

На практиці це може виявитись нелегкою задачею. У випадку напруженої та нещирої комунікації, у колективі бракуватиме довіри, що може уповільнювати роботу та ускладнювати розв'язання проблем, у разі їх виникнення. Щоб уникнути такого сценарію, роботодавці можуть прагнути організувати максимально згуртований колектив. Занадто часті обов'язкові корпоративи, командні зустрічі, нав’язана "сімейна" атмосфера можуть викликати в співробітників відчуття надмірного контролю, порушення особистих кордонів, втому та емоційне вигоряння.

Як сформувати здорові стосунки в робочому колективі:

  • Створення довірчої атмосфери. Дослідження в області організаційної психології вказують, що довіра є фундаментальним елементом успішної командної взаємодії. Команди з високим рівнем взаємної довіри мають вищу готовність до спільної роботи та обміну знаннями, що призводить до кращих результатів.
  • Підтримка відкритого діалогу. Прозора та чітка комунікація сприяє підвищенню задоволеності працею та відданості компанії. Керівникам важливо стимулювати співробітників до відкритого вираження думок та ідей, що забезпечує відчуття власної значущості, впливу на процеси та досягнення цілей компанії.
  • Здорові межі. Встановлення чітких меж між роботою та особистим життям, відсутність понаднормової роботи та наявність відпусток, обмеження робочої комунікації у неробочий час — фактори, що знижують ризик професійного вигоряння.
  • Розробка індивідуально орієнтованих програм розвитку. Інвестиції в особистісний та професійний розвиток співробітників забезпечують не тільки підвищення кваліфікації, але й сприяють їхньому психологічному здоров'ю. Дослідження підтверджують, що систематичне навчання і розвиток співробітників зміцнює їхню лояльність до компанії та позитивно впливає на корпоративну культуру.
  • Врахування індивідуальних потреб. Надання можливості співробітникам самостійно вибирати, в яких заходах брати участь, може підвищити їх загальну задоволеність роботою.
  • Належне управління конфліктами. Конфлікти на робочому місці необхідно розглядати як можливість для розвитку та оптимізації процесів, а не як перешкоду. Ефективне управління конфліктами може підвищити творчий потенціал команди та її продуктивність.
  • Залучення медіаторів та психологів. Якщо вам важко налагодити атмосферу в команді, можливо час заручитись допомогою спеціалістів. Медіатори допоможуть владнати конфлікти, а психологи — покращити атмосферу в колективі та психологічний стан окремих його членів. Згідно з дослідженнями ВООЗ, кожен долар, інвестований у психічне здоров'я співробітників, приносить чотирикратний прибуток.

Турбота про психічне здоров'я співробітників – це не просто модний тренд, а необхідність, що забезпечує стійкість та високу продуктивність команди. Розуміння того, як правильно організувати робочий процес і взаємодію між співробітниками, може значно покращити атмосферу в колективі та збільшити прибутки компанії.

Джерело: meta.ua

Теги: світові новини , стиль життя , робота , відносини , психологія , суспільство

  • 01 травня 17:18 Лайфхак для прибирання: як ідеально відмити сантехніку від нальоту    0
  • 26 квiтня 18:29 У день 38-ї річниці катастрофи на ЧАЕС вийшов новий трейлер гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (відео)    0
  • 25 квiтня 14:41 Українські розробники представили нову хорор гру F20, де головні ролі зіграли відомі військові (відео)    0
  • 25 квiтня 14:00 Мільйонер відмовився від своїх грошей, щоб знову заробити $1 000 000 з нуля: що пішло не так    0
  • 24 квiтня 18:09 Психолог розповіла, як сформувати здорові стосунки у робочому колективі    0
  • 22 квiтня 15:20 Україна увійшла до ТОП-5 країн за кількістю розлучень: у якій країні найміцніші шлюби    0
  • 19 квiтня 17:16 У яких регіонах України жити дешевше у 2024 році — рейтинг Держстату    0
  • 17 квiтня 17:03 Топ-6 найкращих бізнес-книг зі списку Forbes видадуть в Україні цього року    0
  • 16 квiтня 15:29 Стильна революція – від мінімалізму до екстравагантності, відкрийте свій індивідуальний стиль    0
  • 12 квiтня 10:00 Pepsi презентує новий візуальний стиль в Україні    0
  • 10 квiтня 19:13 Британець Расс Кук став першою людиною в історії, яка пробігла всю Африку    0
  • 03 квiтня 15:45 Повне сонячне затемнення у квітні 2024 року: коли і де можна буде спостерігати    0
  • 01 квiтня 15:45 Ретроградний Меркурій з 1 по 25 квітня 2024 року: вплив на всі знаки зодіаку    0
  • 29 березня 14:51 Квіткові чудеса Києва: від букетів до горщиків    0
  • 28 березня 15:00 Google запустив безкоштовне навчання для українців: хто може зареєструватися    0
  • 28 березня 14:31 YouTube додасть нову функцію на основі штучного інтелекту, яка заощадить ваш час    0
  • 27 березня 16:55 В одній із найпопулярніших онлайн-ігор відтворили Майдан Незалежності: як це допоможе Україні    0
  • 25 березня 16:06 Ввечері українці зможуть побачити рідкісне північне сяйво    0
  • 21 березня 15:46 Як підвищити самооцінку: 5 кроків любові до себе    0
  • 18 березня 16:07 Найкращі фотографії дикої природи: названо переможців щорічної премії «British Wildlife Photography Awards 2024» (фото)    0