Українському бізнесу заборонять спекулювати на темі патріотизму та війни – законопроект
У Верховній Раді зареєстровано проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики під час реєстрації торгових марок та реклами. Як зазначають автори проекту, на фоні війни почастішала експлуатація військової тематики з комерційною метою.
Підпишіться на канал Gloss.ua у Telegram.
У маркетингових кампаніях виробники споживчих товарів та послуг все частіше вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів та військових вітань.
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту № 9128, останнім часом спостерігається експлуатація військової тематики з комерційною метою. Йдеться про реєстрацію торгових марок алкогольних напоїв, продуктів харчування, інших товарів, назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують або обігрують військову тематику необережно, а іноді й просто неприпустимим способом.
Законопроектом пропонується внести зміни до статті 6 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів та послуг» та статті 8 Закону України «Про рекламу», якими передбачається заборона на реєстрацію та правову охорону торгових марок, а також заборона на поширення реклами товарів, робіт та послуг з використанням:
- назви подій, пов'язаних із здійсненням заходів щодо національної безпеки та оборони, відсічі та стримування російської збройної агресії;
- назви населених пунктів, які постраждали внаслідок війни або загальновизнаних символів стійкості та героїзму;
- найменування виробників, назв типів та видів озброєння та техніки;
- назви родів військ та підрозділів ЗСУ;
- привітання, визначені законодавством як офіційні для ЗСУ та інших військових формувань;
- імена військовослужбовців ЗСУ та цивільних, які брали участь в обороні країни.
Також документ забороняє поширення реклами товарів, робіт та послуг із використанням вищевказаного.
При цьому відповідна заборона не поширюватиметься на рекламу кіно-, відео- та видавничу продукцію, присвячену висвітленню боротьби проти агресії РФ.
Приклади використання військової тематики з комерційною метою
*фото з відкритих джерел
Читай також
Forbes Ukraine опублікував рейтинг найбільших приватних компаній України
З виручкою від 4,7 мільярда гривень
Президентські вибори в Україні можуть відбутися 25 травня 2025 року
The Economist оцінює шанси двох кандидатів
В РФ ухвалили закон про мільйонні штрафи за "пропаганду чайлдфрі"
Про небажання мати дітей можна говорити лише у трьох випадках
На упаковках популярних дитячих ляльок помилково надрукували посилання на порносайт
Виробник просить вибачення
Волонтер Сергій Стерненко заявив, що його оголосили у розшук за вказівкою головкому Сирського
Через жорстку критику військового керівництва
98% повісток розсилають українцям, які офіційно ніде не працюють
«Не сплачують жодної гривні податків»
Букмекери приймають ставки на те, чи закінчить Трамп війну в Україні в найближчі 3 місяці
Яка ймовірність виконання передвиборчих обіцянок
«27 із 30 дітей поїдуть»: українські старшокласники масово виїжджають за кордон
Не планують вступати до українських ВНЗ