Центр протидії дезінформації при РНБО України (ЦПД) попереджає, що Росія після свого повномасштабного вторгнення у нинішній інформаційній війні проти України використовує так звану "лагідну пропаганду".
Це спеціальний механізм в інформаційному середовищі, застосовуваний блогерами, журналістами чи експертами, який можна порівняти нібито зі звичайною пропагандою, але через часткове визнання винного або засудження його дій - наприклад, визнання російськими журналістами агресором президента РФ, засудження путінського режиму та співчуття українцям, проте із замаскованою підтримкою Росії.
Не забудьте підписатися на канал Gloss.ua в Telegram.
ЦПД на прикладі російської телеведучої Ксенії Собчак пояснює, як працює "лагідна пропаганда", коли "прокремлівські пропагандистські наративи маскуються в інтерв'ю та публікаціях".
Повідомляється, що Собчак запрошує на інтерв'ю знайомих, які, у свою чергу, розповідають у відео про те, як страждають українці та що в цьому винен президент Росії Путін. Проте, автор продовжує називати те, що відбувається, не війною, а "спецоперацією", як за кремлівськими методичками, намагаючись максимально уникнути відповідальності для Росії.
"Собчак відокремлює "хороших русских" від "злого" Путіна, який начебто сам вирішив проводити "спецоперацію", а молодь в армії РФ є "заручниками" режиму.
Риторика російських "лібералів" доводить, що вони проти російської агресії, але й не визнають своєї приналежності до війни”, - розповідають у ЦПД.
Представники Центру протидії дезінформації при РНБО також додають, що "лагідна пропаганда" застосовувалась ще за радянських часів Комітетом державної безпеки СРСР (КДБ). Її механізм використовувався найчастіше щодо бунтівної та прогресивної молоді.
5 червня ЦПД повідомляв, що ФСБ РФ у своїх документах визнає, що російська пропаганда недостатньо впливає на населення та програє інформаційну війну. Для "правильного зомбування" людей на тимчасово окупованих територіях спецслужби створили спеціальний план дій, але той, за даними ЦПД, зазнав поразки.
Експерти вважають, що одним із найбільш уживаних маскувальних засобів була лайка на адресу пропаганди. Американський політолог Джозеф Най з Гарвардського університету пояснював, що "найкраща пропаганда це не пропаганда" і така пропаганда досягається за допомогою так званої "м'якої сили", яка походить від привабливості у всьому світі.
Теги: новини , вторгнення Росії , пропаганда