Страхова компенсація та підігрів їжі: безкоштовні послуги УЗ, про які не знають пасажири
Купуючи квиток на потяг, не всі пасажири знають, які безкоштовні послуги Укрзалізниці вони мають право отримати.
Не забудьте підписатися на канал Gloss.ua в Telegram
Відповідно до Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, який затверджує Кабмін, кожен пасажир має право:
безплатно користуватися туалетами на залізничних вокзалах та станціях, через які курсує поїзд
Платні вбиральні або платні зали очікування можуть працювати лише в тому разі, якщо станція або вокзал має їх безкоштовні аналоги, передає портал VisitUkraine.
Пасажири, які їдуть поїздом "Укрзалізниці", у разі потреби можуть попросити у провідника безкоштовний окріп . Відповідно до закону, перевізник зобов'язаний забезпечувати пасажирів питною водою (пункт 6-1 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом).
Також пасажири поїздів мають право вільно та без оплати користуватися холодильником та НВЧ-піччю для нагрівання продуктів. Вони, зазвичай, перебувають у купе провідника вагона.
Якщо ви побоюєтеся висоти або почуваєтеся некомфортно на верхній полиці, у провідника можна безкоштовно отримати спеціальні ремені безпеки.
Також у провідника ви завжди можете отримати доступ до безкоштовної аптечки.
"У правилах перевезення громадян залізничним транспортом зазначено, що пасажир має право не здавати постільну білизну після використання. Пункт 63 Порядку обслуговування громадян залізничним встановлює: доставка постільної білизни на спальне місце та складення її за 30 хвилин до прибуття до пункту призначення є обов'язком провідника", — пишуть в УЗ
Крім того, ви маєте право безкоштовно повернутися назад , якщо з якоїсь причини проїхали свою зупинку . Для цього треба звернутися до начальника поїзда та пред'явити квиток на попередній рейс. Там складуть акт про продовження дії квитка, і так пасажир зможе безкоштовно доїхати до кінцевого пункту призначення, що вказано у його квитку.
Якщо купе обладнано кондиціонером, але він несправний, ви маєте право пересісти в інше купе , попередивши про це провідника. Ви можете вибрати вільне місце у вагоні, де працює кондиціонер.
Також пасажири нічого не повинні ділитися своїми полицями коїться з іншими. Оскільки право для використання нижнього місця для ручної поклажі має пасажир, який їде нижньою полицею, а верхнього – пасажир, у якого квиток відповідає місцю на верхній полиці.
У вартість кожного квитка входять послуги страхової компанії. Тому якщо пасажир травмується під час поїздки, він має право отримати компенсацію. Для цього необхідно оформити акт про нещасний випадок, зберегти квиток та зв’язатися зі страховою компанією, контакти якої зазначені у квитку.
Теги: укрзалізниця , вокзал , пасажири