Позбавляємось зайвого: 5 відомих методик розхламлення простору
«Найголовніші речі на світі – це не речі» – наголошує цитата невідомого автора. За час війни ця проста істина стала ще очевиднішою. Якщо ви вже повернулися додому або зовсім не залишали його - саме час позбавитися непотрібних речей. Чисте, просторе приміщення без зайвого мотлоху буде радувати вас щодня.
Gloss.ua розповість про відомі методи розхламлення простору, з яких ви зможете вибрати найбільш ефективний для вас. Тут знайдуться методи і для тих, хто готовий до великого генерального прибирання, і для тих, кому важко прощатися з речами, і навіть для тих, хто не готовий витрачати більше 15 хвилин на день.
Підготовка
- Для розхламлення потрібно багато часу - виділіть для цього цілий вихідний день, а краще два (не для всіх методів);
- Підготуйте пакети або коробки, куди складатимете непотрібні речі, які вирушать на благодійність, розпродаж або сміття;
- Визначтеся з кімнатою або категорією речей, які розхламуватимете;
- Прошерстіть абсолютно все: полиці, шафи, тумби, антресолі, балкон і т.д., потім знесіть знайдене в одне місце, де займатиметеся розбором (так буде легше зрозуміти, що у вас взагалі є);
- Організуйте простір для кожної категорії речей, які залишаться у вашому домі.
Відомі методики розхламлення
Метод Марі Кондо
Марі Кондо - японська письменниця, консультант з наведення порядку та автор книги «Магічна прибирання» вважає, що ефективне прибирання включає лише дві дії: позбавитися всього непотрібного і знайти правильні місця для зберігання потрібного. Вона рекомендує наводити лад не за кімнатами, а за категоріями речей. Якщо зберігати предмети одного типу в різних місцях, це призведе до того, що ми забудемо скільки у нас насправді одягу, косметики, ліків, книг і т.д. Суть східного методу прибирання Марі Кондо в тому, що речі, що залишилися, повинні приносити радість і позитивні емоції. Вона радить брати кожен предмет у руки і слідкувати за своїми відчуттями – якщо конкретна річ не викликає у вас жодних позитивних емоцій – викидайте її. «Вам може здатися, що ви викидаєте дуже багато одягу, але якщо ви вибираєте ті речі, які приносять задоволення, у вас залишиться рівно та кількість, яка вам потрібна» - пише Марі. За її методом: вам потрібно вибирати саме те, що ви хочете зберегти, а не те, чого хочете позбутися.
Виділимо основні принципи методу розхламлення від Марі Кондо:
- Розхламлятися одним махом;
- Розхламлятися за категоріями, а не за місцями зберігання;
- Порядок категорій, який рекомендує Марі: одяг, книги, документи, комоно (різне), пам'ятні речі (рухаємося від найпростішого до найскладнішого);
- Вибирайте речі, які хочете залишити, а не ті, що хочете викинути;
розлучаючись з речами, дякуйте їм за їхню службу і за досвід, який ви здобули завдяки їм; - Розхламляйтеся наодинці.
Метод Ерін Доланд
Ерін Доланд - автор книги «Спрости собі життя» та популярного інтернет-ресурсу Unclutterer.com, присвяченого боротьбі з мотлохом. Вона пройшла свій шлях від будинку в 80 м2 повністю забитого барахлом до організованого вільного від мотлоху життя і тепер вважає, що: «Простота – нова революційна ідея». Метод Ерін Доланд полягає в тому, щоб під час розхламлення поставити собі низку питань про вже наявні речі (можна коригувати питання під себе, але надто відхилятися від них не варто):
- Чи маю я інші речі подібного призначення?
- Якщо дві речі дублюють одна одну, то яка у кращому стані, найкращої якості і може прослужити довше?
- Чи справна річ чи вона потребує ремонту чи заміни?
- Чи приносить річ користь? Чи заощаджує гроші, полегшує життя чи задовольняє важливу потребу?
- Чому ця річ знаходиться у вашому домі? Чи найкраще це місце для цієї речі?
- Якщо я хочу дізнатися, наскільки ця річ підходить для задоволення певної потреби, чи потрібна мені для цього додаткова інформація
- Якщо цей продукт має термін придатності, то чи не закінчився він?
- Чи ця річ допомагає перейти на новий бажаний рівень життя?
Метод «Однієї валізи»
Домінік Лоро – творець даного методу та автор книги «Мистецтво жити просто» об'їздила півсвіту, після чого залишилася жити в Японії. Вивчаючи культуру цієї країни, вона зрозуміла, що простота - це цінність, яка несе у собі позитив та багатство. Домінік вважає, що достаток речей руйнує та закріпачує душу, а мистецтво простоти вчить жити максимально повним життям. «Ідеал полягає в тому, щоб мати тільки строго необхідні речі, але при цьому жити в місці своєї мрії, в бездоганному інтер'єрі і в справному, гнучкому і доглянутому тілі; при цьому жити потрібно абсолютно незалежно. І тоді дух залишатиметься вільним і відкритим усьому, чого він ще не відкрив» – пише автор.
Згідно з методом Домінік Лоро, все, що має людина, має поміщатися в одну або дві валізи. А саме: гарно продуманий гардероб, несессер, альбом улюблених фотографій, дві-три особисті речі. Звичайно, до цього переліку не входять побутові предмети, наприклад: постільна білизна, меблі, техніка, посуд тощо. Освоївши такий спосіб життя ви будете готові до всього, кімнати стануть чистішими та свіжішими, стиль в одязі – більш практичним, а розпорядок дня – більш комфортним та вільним.
Метод Реджини Лідс
Реджіна Лідс практикує дзен-організацію, завдяки якій змінюється енергетика простору. У своїй книзі «Ідеальний порядок за 8 хвилин: легкі рішення для спрощення життя та вивільнення часу» вона розповідає про вібрації, які створює чистий та доглянутий простір, у той час як хаос та безладдя вібрують на зовсім іншому рівні.
Її метод складається із трьох кроків:
- Видалення
Позбавляємося всіх непотрібних речей у будь-який доступний спосіб: викидаємо, віддаємо в благодійні організації, даруємо близьким, повертаємо господарям, здаємо на переробку або даємо предмету «нове життя» злегка оновивши його. - Категоризація
Розсортуйте всі предмети за категоріями, наприклад: літній/зимовий одяг, іграшки, ліки, книги/документи та канцелярія, постільна білизна та рушники, косметика, аксесуари тощо. Всі речі зі схожими ознаками повинні лежати в одному місці, щоб не загубитися серед інших категорій. - Організація
Дотримуючись принципів функціональності та зручності організовуємо потрібні речі у правильні місця. Успіх останнього кроку залежить від того, наскільки добре ви попрацювали над першими двома. Оцініть реальний обсяг речей, що залишилися, і складіть туди, звідки їх найзручніше діставати. Органайзери, бокси для зберігання та інші подібні пристрої допоможуть вам навести ідеальний порядок.
Метод FlyLady
Цей метод вигадала американка Марла Сіллі в 1999 році. FLYLady - значить Finally Loving Yourself lady (нарешті любляча себе леді) або літаюча домогосподарка. Основні правила цього способу свідчать: генеральні прибирання не потрібні; вихідні – для відпочинку; робити трохи часто набагато легше, ніж робити багато рідко; звичка переходить у спосіб життя (ви підтримуватимете чистоту, самі того не помічаючи); мотлох притягує до себе мотлох; любити себе легко, коли робиш це маленькими кроками.
Якщо вам до душі такі принципи господарювання, то варто спробувати інструменти боротьби з безладом, які пропонує Марла Сіллі. Суть системи FlyLady у щоденних кроках, завдяки яким ви досягнете результату:
- Розхламлення методом «Бугі в 27 кидків»
Заведіть таймер на 15 хвилин, візьміть мішок для сміття і пройдіться по будинку, збираючи 27 речей на викид. Головне завдання - практикувати ці дії досить регулярно, тоді через 1-2 місяці, мотлоху у вашому будинку практично не залишиться. - Принесли нове – викидайте старе
Щоразу після покупки якоїсь речі, знайдіть аналогічну річ і покладіть її в пакет на викид або для пожертвувань. Це допоможе вам не накопичувати зайві предмети одного і того ж типу. - Гасимо «гарячі точки»
Гарячі точки (хотспоти) - це місця, які притягують всілякий мотлох. Наприклад: полиця у передпокої з квитанціями, чеками, дріб’язком та поштою, підвіконня на кухні, стілець у спальні з горою речей тощо. Виявіть у себе вдома такі місця та перевіряйте їх хоча б раз на день. - П'ятихвилинка з порятунку кімнати
Приділяйте всього 5 хвилин на день найзахаращенішій кімнаті і незабаром вона перетвориться в охайну. - 15-хвилинки для кожної зони
Визначте зону для прибирання, поставте таймер на 15 хвилин та починайте. Як тільки таймер продзвенить - припиняйте прибирання. Те, що не встигли – залишайте на завтра. Таким чином, до кінця тижня обрана зона сяятиме, а ви не відчуєте себе втомленими від тривалого прибирання. - Одна година на тиждень для загального порядку
Виділіть одну годину на тиждень для підтримання чистоти та свіжості у будинку. Встигніть протерти підлогу (без відсунення меблів), поміняти постільну білизну, витерти пил, полити рослини, протерти дзеркала. Завдяки системі щоденних 15-хвилинок квартира чи будинок і так будуть чистими, тому 60 хвилин для загального порядку буде цілком достатньо.
Читай також
Журнал The Economist представив обкладинку-ребус на 2025 рік: чого чекати
Зашифровані символи майбутніх подій
В Україні почали продавати іграшки та товари для свят у вигляді «Шахедів» (фото)
Дрон-камікадзе з цукерками