Шедеври креативного фестивалю «Каннські леви» 2022: Україна серед призерів
Наразі кожна перемога для України важлива як ніколи. Ми маємо знову і знову нагадувати усьому світу про те, наскільки українці - талановита, сильна, розумна та творча нація. Фестиваль креативності «Каннські леви» є найавторитетнішим і найпрестижнішим у сфері рекламної індустрії з 1954 року. Найкращі у світі роботи як для рекламних продуктів, так і для досягнень у технічній галузі нагороджуються Бронзовими, Срібними та Золотими «Левами», а також найвищою нагородою – Гран-прі.
Gloss.ua розповість, які українські проекти отримали призові місця і хто став лауреатами найвищої нагороди фестивалю.
Нагороди для України
Срібного Канського Лева у категорії Design, у номінації «Створення нового бренду» отримали українці з Banda Agency за «невічний» логотип Чорнобиля.
Креативники взяли за основу форму поверхню реактора, з якого все почалося. Це стало відправною точкою логотипу Чорнобиль'86. З кожним роком зображення поступово зникає. Останньою точкою існування логотипу стане 2064 рік, саме тоді Чорнобильську електростанцію повністю виведуть з експлуатації. Привернути увагу до ЧАЕС та нагадати світу про трагедію всього людства сьогодні є актуальною місією, адже поки йде війна існують величезні ризики для атомних електростанцій по всій Україні.
Варто зазначити, що це другий срібний Лев в історії України та другий лев для Banda Agency (у 2018 році агенція отримала нагороду за брендинг Євробачення).
У цій же номінації Бронзового Лева отримало рекламне агентство Bickerstaff.734 за брендинг острова Хортиця.
«Цей брендинг враховує минуле, культуру, історію, глибоке коріння острова, але при цьому говорить сучасною візуальною мовою, без шароварщини і дозволяє відкрити для себе щось нове», – коментує роботу засновник агентства Ілля Ануфрієнко.
Острів Хортиця у Запоріжжі має історичне значення для України не лише як місце народження козаків, а й як джерело давніх історій, міфів та легенд з багатою флорою та фауною. Команда Bickerstaff.734 у своїй роботі хотіли підкреслити містичність та загадковість цього місця, щоб люди з усього світу мали змогу познайомитись із таким самобутнім островом.
«Знак Х – це перша літера в назві острова і також символ таємниці, його зміст може бути різним для шкірного. Ми взяли Х за основу і створили 24 логотипи різних за характером. Тобто ми розробили позиціонування острова, як живого організму, який має власну життя, душу та голос» – розкриває задум логотипу Ілля Ануфрієнко.
Khortytsia island - UKRAINIAN від bickerstaff.742 on Vimeo.
Український бренд головного державного порталу електронних послуг «ДІЯ» також отримав Бронзового Лева від міжнародного фестивалю «Каннські леви» у категорії Creative Business Transformation.
Ще одного Бронзового Лева для України отримало креативне агентство Saatchi & Saatchi Ukraine у номінації «Просторові та скульптурні експозиції» за візуалізацію монументальної скульптури Батьківщина-Мати з прапором ЛГБТК+ спільноти.
Найцікавіші роботи Cannes Lions 2022, які отримали Гран-прі
У конкурсі Film Lions взяли участь 2028 робіт. Журі присудили два Гран-прі, серед яких першим був нагороджений «Super. Human» для Channel 4 від 4creative, London, а другим «Escape from the Office» від Apple, Sunnyvale/Smuggler, Central LA.
В Outdoor Lions Гран-прі отримав "Liquid Billboard" від Havas Middle East, Dubai, Cultural Insight для Adidas. Це перший рекламний щит у світі, створений для інклюзивної колекції купальників, в якому можна плавати!
Гран-прі в Digital Craft Lions вручили кампанії Backup Ukraine від Virtue Worldwide, New York. Президент журі Лучана Хагіара прокоментувала цю роботу: «Проект Backup Ukraine дозволяє всім громадянам України зберегти своє найбільше багатство як нації: свою культуру. Використовуючи камеру смартфона в режимі реальної години та GPS, кожен може за лічені хвилини зняти будь-яке місце чи пам'ятник і зберегти дані як креслення у хмарі, щоб зберегти їх назавжди. І все це за допомогою власних телефонів. Проект, який перетворює кожного громадянина України на охоронця своєї національної спадщини. Бо культура – це ідентичність людей і її не можна знищити».
Гран-прі Cannes Lions For Good отримав короткий мультфільм "Save Ralph" для Humane Society International від The Humane Society of United States, Washington DC/Vespa Pictures, California. Мультфільм розповідає про життя піддослідного кролика Ральфа, на якому тестують декоративну та доглядову косметику.
Найвищу нагороду в конкурсі Titanium Lions отримала робота "Long Live The Prince" для Kiyan Prince Foundation, Ea Sports, QPR, Match Attax від Engine, London, яка присвячена Кіяну Прінсу - 15-річному хлопчику, який помер у 2006 році від ножового поранення намагаючись захистити іншого школяра під час бійки. Прінс був справжнім футбольним талантом і представляв молодіжну команду Квінз Парк Рейнджерс. Через 15 років він з'явився у футбольному симуляторі FIFA 21 у вигляді нового гравця.
Innovation Lions присудили Гран-прі "One House To Save Many" для Suncorp Group від Leo Burnett Sydney. Ця команда представила свій проект зі створення житла стійкого до будь-яких погодних умов, пожеж, штормів, повеней та циклонів.
Гран-прі у конкурсі Creative Business Transformation Lions отримав проект "Piñatex" для Dole Sunshine Company + Ananas Anam, який представив природний матеріал із листя ананаса Пінатекс. Це екологічна та етична (схвалена PETA) шкіра, здобута стійким способом з мінімальним впливом на довкілля.
З 1488 заявок, отриманих у PR Lions, Гран-прі виграв проект «The Breakaway: The First Ecycling Team For Prisoners» для Decathlon від BBDO Belgium, Molenbeek-Saint-Jean. 6 людей із бельгійської в'язниці Ауденарді стали учасниками першої у світі команди в‘язнів з кібервелоспорту. "Sport is Freedom" - Decathlon.
Читай також
Журнал The Economist представив обкладинку-ребус на 2025 рік: чого чекати
Зашифровані символи майбутніх подій
В Україні почали продавати іграшки та товари для свят у вигляді «Шахедів» (фото)
Дрон-камікадзе з цукерками