Тренди соціальних мереж у 2023 році: дослідження Instagram
Олександр Шатов
Instagram у партнерстві з компанією WGSN, що займається прогнозуванням тенденцій, провів опитування серед покоління Z у Сполучених Штатах і склав звіт про тренди у соціальних мережах у новому 2023 році. Респондентами стали 1200 користувачів соціальних мереж віком від 16 до 24 років.
Покоління Z (також відоме як зумери або хоумлендери) — термін, що застосовується у світі для позначення покоління людей, що народилися приблизно з 1997 до 2012 року (або 1995+). Найчастіше термін «покоління Z» розглядається як синонім терміну «цифрова людина».
Підпишіться на канал Gloss.ua у Telegram.
Переробка, екологічність та свідоме споживання
2023 року креативники покоління Z планують взяти моду в свої руки. Екологічність є ключовим для них питанням. У міру того, як проблеми з кліматом зростають, одяг, зроблений своїми руками, пропонує стійку альтернативу швидкій моді. У дослідженні Instagram та WGSN більше половини респондентів заявили, що планують робити одяг своїми руками наступного року.
Скромне та заощадливе покоління Z планує скоротити витрати та проявити творчий підхід. Споживачі не застраховані від зростання цін, і у 2023 році більшість планують заощаджувати на своєму одязі. На питання про те, що вони робитимуть, якщо на купівля якоїсь речі виходить за межі бюджету, понад чверть покупців відповіли, що вони заощадять на ній.
Громадянська позиція та політична активність
У 2023 році більшість респондентів робитимуть покупки, щоб підтримати справи, які їм небайдужі. Покоління Z – це покоління активістів. У новому році більшість представників покоління Z будуть використовувати свої долари для підтримки громадських справ та спільнот. У той час як 30% зумерів вже достатньо дорослі, щоб голосувати, підлітки використовують такі платформи, як Instagram, щоб голосувати своїми гаманцями.
Респонденти вважають, що країні потрібно більше молодих політиків. Члени покоління Z мають жорсткі політичні погляди. У міру того, як все більше молодих американців досягають виборчого віку, очікується підвищення помітності та активності щодо політичних питань, які хвилюють покоління зумерів. У 2022 році Максвелл Фрост став першим політиком покоління Z, обраним до Конгресу США.
Захист прав людей з інвалідністю – головна проблема покоління Z. Троє з чотирьох опитаних користувачів соціальних мереж хочуть підписатися на інфлюєнсера, який має інвалідність. Очікується, що більше представників наступного покоління взаємодіятимуть із блогерами, які захищають людей із розумовими чи фізичними вадами.
Зміни клімату та виразна краса
Для покоління Z, косметика та косметичні товари – це форма самовираження. Споживачі найчастіше використовують косметику для вираження своєї особистості, а не для посилення почуття краси. Чекайте побачити, як представники молодого покоління носитимуть експериментальний та виразний макіяж скрізь, де їм зручно.
Наслідки зміни клімату спонукають покупців покоління Z купувати захисні засоби для догляду за шкірою та косметичні засоби. 2 з 3 покупців планують витрачати кошти на догляд за шкірою або косметичні засоби, що захищають від екстремальних погодних умов та активного сонця. Такі проблеми, як зростання забруднення повітря та інтенсивні ультрафіолетові промені стимулюють користувачів шукати climate-proof продукти для догляду за собою.
Розвиток Метавсесвіту
Молоде покоління планує побудувати більш впізнаваний світ у Метавсесвіті. Там вони можуть будувати нові світи, виражати свою індивідуальність і дотримуватися справедливості в цифровому просторі. 67% користувачів покоління Z вважають, що в 2023 році аватари повинні краще відображати різні типи статури, одяг та відтінки шкіри в Метавсесвіті.
Віртуальні інфлюєнсери стануть справжнім натхненням. Більше половини опитаних користувачів планують черпати натхнення у моді та beauty-трендах від цифрових аватарів у 2023 році. Мода та краса з використанням штучного інтелекту продовжує інтригувати покоління Z.
Фінансовий ренесанс
Майже дві третини покоління Z планують використати соціальні мережі для заробітку у 2023 році. 64% користувачів соціальних мереж хочуть монетизувати свої проекти в Інстаграм у новому році.
Фінансова грамотність є пріоритетною навичкою для зумерів. На їх думку, такі навички - вірний спосіб прискорити матеріальний успіх. Понад 85% представників покоління Z планують освоїти нову навичку у 2023 році, а кожен чотирнадцятий користувач соціальних мереж хоче покращити свої знання у галузі фінансів.
B Instagram підлітки перетворюють свої хобі на джерела доходу. У той час як значна частина покоління Z сподівається монетизувати свій обліковий запис, майже половина блогерів говорять, що вони створюють контент для самовираження та розваги. *Очікуючи, що їхні інтереси все ж таки перетворяться на додаткове джерело доходу.
Дослідження кулінарних культур
Покоління Z досліджують культуру інших національностей через їжу. 68% опитаних мають бажання спробувати їжу різних кухонь світу після того, як побачать її в Інтернеті. Завдяки вірусному контенту про їжу зумери використовують Інстаграм як ворота в інші кулінарні культури.
Нові форми спілкування з інфлюєнсерами
Особистий досвід спілкування між творцями контенту та фанатами сприятиме зміцненню їх ком'юніті. Близько третини користувачів соціальних мереж зацікавлені у реалізації цифрових відносин зі своїми інтернет-кумирами. Молоде покоління з нетерпінням чекають на реальні зустрічі та спілкування з блогерами, за якими вони стежать у соціальних мережах.
2023 року зросте популярність змішаних медіа. Покоління Z очікує, що інфлюенсери та кріейтори почнуть створювати нові форми контенту. Наприклад, понад 40% респондентів хотіли б слухати підкасти від своїх улюблених блогерів у 2023 році.
Повернення рейвів та підйом іноземних виконавців
Музика є об'єднуючим способом самовираження для покоління Z. Наступного року молоді люди глобалізуватимуть музику та розширюватимуть свої музичні уподобання. Більше половини респондентів із США заявили, що планують слухати неангломовних виконавців у 2023 році. Такі жанри, як K-pop та латиноамериканська музика вже активно набирають обертів у Instagram.
Застосунки для знайомств втрачають популярність
Часи свайпів у додатках для знайомств закінчилися.
Покоління Z вважають, що використання Інстаграм для знайомств забезпечить більш прозоре та чесне спілкування. Більше половини користувачів покоління Z почуваються комфортніше спілкуючись у текстових повідомленнях, ніж особисто. Респонденти вважають, що в Інстаграм Дірект зручно підтримувати зв'язок та спілкування як з друзями, так і з любовними інтересами.
Меми вкрай важливі при знайомствах у Мережі. Майже половина користувачів соціальних мереж відповіли «так» на запитання чи відправлять вони колись мем як перше повідомлення при знайомстві онлайн. Проте 39% респондентів заявили, що поганий смак у мемах робить їх співрозмовників менш привабливими.
Представники покоління Z захоплені астрологією та гороскопами. Майже половина користувачів відповіли «ні» на питання чи зустрічатимуться вони з кимось із несумісною астрологічною картою.
*Illustrations from Instagram Trend Report
Читай також
Журнал The Economist представив обкладинку-ребус на 2025 рік: чого чекати
Зашифровані символи майбутніх подій
В Україні почали продавати іграшки та товари для свят у вигляді «Шахедів» (фото)
Дрон-камікадзе з цукерками