Через кілька днів після початку повномасштабної війни в Україні в 2022 році компанія Inditex, яка володіє брендом Zara, оголосила про «припинення» своєї діяльності в Росії. Проте компанія зберегла можливість повернутися до РФ будь-якої миті через франшизу.
Підпишіться на канал Gloss.ua у Telegram.
Про це йдеться у розслідуванні Financial Times.
Іспанська Inditex (Zara, Oysho, Pull & Bear, Massimo Dutti), коли йшла з російського ринку, уклала незвичайну угоду з покупцем її 245 магазинів.
У договорі немає пункту про зворотний викуп бізнесу, як, наприклад, у McDonalds: натомість покупець зобов'язаний буде «негайно» укласти франчайзингову угоду з Inditex, якщо остання про це попросить.
Inditex передала російські активи та права на 245 магазинів Daher Group у 2022 році. Інші 269 точок закрилися. Але насправді компанії під назвою Daher Group ніколи не існувало, зазначає Financial Times.
Покупець діє через створену в ОАЕ компанію Mixed R, яка незабаром після угоди запустила в Росії нові бренди – Maag, Dub, Ecru та Vilet. Вони замінили Zara, Bershka та інші. У 243 магазинах продають майже той самий одяг, з тими самими постачальниками та часто – тими самими співробітниками, що й раніше.
Ще до продажу Inditex "влив" у компанію десятки мільйонів євро: спочатку списав позику на 120 млн, потім надав ще 75 млн. За інформацією видання, це не відповідає типовій бізнес-логіці "виходу" з ринку, а більше схоже на тимчасову трансформацію активів. Умови угоди передбачають можливість повернення Inditex на ринок через франшизу одразу та безкоштовно.
Неіснуючу Daher Group, яка нібито придбала бізнес, у реєстрах знайти не вдалося, зате є Mixed R DMCC із Дубая, яка володіє всією структурою. На її веб-сайті обіцяють "безперервність модної подорожі", а в маркетингових кампаніях нових брендів використані ті ж локації і навіть та ж продюсерська компанія, яка працювала на Zara.
Теги: світові новини , моди , магазини , ти є , російсько-українська війна , бізнес