Саморуйнівний, але гарний: цей суперечливий двигун Ford 2.0 Ecoboost
Дволітровий Ecoboost можна зустріти під капотом не лише багатьох моделей Ford, а й у Volvo і навіть LandRover. Авторозборка Форд має його за популярний товар, але незважаючи на це його репутація дуже суперечлива: одні називають його жахливим, інші — ресурсним. Де ж правда?
Історія появлення
2-літровий 4-циліндровий двигун став одним із перших представників нової родини Ecoboost, яка з'явилася на хвилі захоплення автовиробників даунсайзингом(зменшення робочого об'єму двигунів при збереженні або збільшенні потужності). За інформацією виробника, турбонаддув, безпосереднє впорскування та система регульованих фаз газорозподілу дозволили забезпечити високу потужність, відмінну еластичність та економічність. Як було заявлено, новий мотор витрачає на 15-20% менше палива, ніж атмосферні 3-літрові «шістки». Новий двигун замінив старі мотори 2,3-3,5 л на європейських та американських моделях Ford, також його ставили на Volvo, Land Rover і новий Focus ST.
Конструктивні особливості
Ecoboost створений на алюмінієвому блоці Duratec-HE, тобто його база — це двигун Mazda L-серії. Зокрема, він має той самий розмір циліндрів, але оригінальні ГБЦ, ГРМ, паливну систему. У Ecoboost застосована система наддуву з турбіною Borg Warner K03, фірмова фордівськасистема Ti-VCT означає регульовані фази газорозподілу на впуску та випуску, а за привід ГРМ відповідає ланцюг. Також використовується система безпосереднього впорскування палива. І, що типово для сучасних двигунів, відсутні гідрокомпенсатори.
Поширені проблеми
Головне, чим лякають при описі цього двигуна: випадки руйнування поршнів, імовірно внаслідок детонації. Виробник запевняє, що це проблема ранніх версій, а потім було вжито заходи у вигляді впровадження нових прошивок та заміни поршнів. Але є версія, що причина руйнування поршнів не в класичній детонації, а в іншому явищі. Його суть у тому, що у певних режимах роботи двигуна (середні обороти та рух з крейсерською швидкістю) виникають умови для раннього запалення паливно-повітряної суміші, через що відбувається серія неконтрольованих вибухів у циліндрі, що призводить до пошкодження ЦПГ. Хоча власнику байдуже, чому він вимушений робити дорогий ремонт чи заміну двигуна, тут найголовніше те, що руйнування поршнів зустрічається і на пізніших версіях 2,0-літрового двигуна.
Ще одна проблема те, що «зовнішній» випускний колектор зі сталі на ранніх європейських версіях тріскається та пошкоджує турбіну. Говорять, деякі власники вирішують проблему шляхом встановлення китайського аналогу з чавуну. А ось на моторах із інтегрованим випускним колектором такого не трапляється.
Загалом, як кажуть спеціалісти, практично всі проблеми 2,0-літрового Ecoboost обумовлені його конструктивними особливостями, помноженими на високий рівень форсування та специфіку обслуговування та експлуатації. Щодо ризику руйнування циліндрів — це хвороба багатьох турбомоторів тих років, при цьому не можна сказати, що саме 2,0-літровий Ecoboost страждає частіше за інших.
Теги: автомобіль , двигун , техно