Проблеми зі стартером
Характерна ознака — стартер клацає, але не провертатиме двигун. Причиною проблеми зазвичай є знос щіток, втулок або несправне втягувальне реле. У наслідку доводиться купувати стартер, але є ще один варіант — ремонт старого. Це економно і не надто складно для тих, хто має базові навички, але знадобиться ремкомплект і інструменти.
Підтікання мастила з-під клапанної кришки
Це одна з найпоширеніших дрібних проблем, яка легко перетворюється на велику, якщо її ігнорувати. Мастило починає підтікати, коли зношується прокладка. Для ремонту потрібна нова прокладка клапанної кришки та, бажано, герметик. Варто також перевірити рівність самої кришки. Якщо кришка деформована або має вм'ятини, вона не зможе рівно прилягати до головки блоку циліндрів, що призведе до нових витоків, навіть якщо прокладка нова.
Люфт у рульовому керуванні
При їзді з'являється неприємне відчуття "плавання" керма, можуть чутися стуки. Це сигнал про зношення рульових тяг, шарнірів або маятникового важеля. Найчастіше допомагає заміна рульових наконечників і тяг. А після ремонту обов'язково треба провести розвал-сходження, щоб скорегувати кут нахилу колес.
Шум при натисканні на зчеплення
Скрегіт або виття при вижимі педалі — ознака проблем із вижимним підшипником. Його краще міняти одразу з диском зчеплення, щоб не розбирати все двічі. Особливо важливо вибирати підшипник хорошої якості — дешеві аналоги довго не служать.
Перегрів двигуна
Влітку перегрів — звичне явище для старих ВАЗів. Причиною може бути термостат, датчик вентилятора або сам вентилятор. Найчастіше допомагає комплексна перевірка та заміна термостата з оновленням охолоджувальної рідини. Також варто перевірити радіатор — у багатьох авто він частково забитий або має мікропошкодження.
Ці несправності трапляються найчастіше, але нерідко ігноруються до останнього. Якщо вчасно реагувати, можна уникнути дорогого ремонту та зберегти мотор у хорошому стані. А ще краще — мати базовий набір запчастин напоготові, особливо якщо автомобілю вже понад двадцять років.