Шоколад з фісташковою начинкою – "дубайський шоколад", який набрав неймовірної популярності в соціальних мережах, став хітом продажів по всьому світу. Через це виник світовий дефіцит ядер фісташок, повідомляє газета Financial Times.
Підпишіться на канал Gloss.ua у Telegram.
«Попит на фісташки досяг межі можливостей пропозиції», – констатує видання.
Дубайський шоколад, до складу якого входить фісташкова паста, тісто катаїфі та молочний шоколад, почала виробляти компанія FIX з ОАЕ у 2021 році. Однак цей шоколад різко набрав популярності після ролика в TikTok, опублікованого в грудні 2023 року і зібрав понад 120 млн. переглядів. Ролик викликав величезний попит на дубайський шоколад і запустив тренд у всьому світі.
За словами Джайлса Хакінга з компанії CG Hacking, що торгує горіхами, ціни на ядра фісташок за останній рік підскочили з $7,65 до $10,30 за фунт (450 г).
Фісташки вже стали дефіцитними через поганий урожай минулого року в США, провідному світовому експортері. Хоча цей урожай виявився меншим за звичайний, він був вищої якості і тому в основному продавався у вигляді цілих горіхів, ще в шкаралупі. Це призвело до подальшого дефіциту основних ядерців, які використовуються у шоколадних плитках.
Іранські виробники за шість місяців до березня експортували до ОАЕ на 40 відсотків більше горіхів, ніж за 12 місяців до цього.
Наголошується, що такий шоколад і сам по собі коштує недешево. Наприклад, Lindt's Dubai пропонує роздрібну ціну по 10 фунтів стерлінгів (13,27 доларів) за 145 грамів у Великій Британії, що більш ніж удвічі дорожче за інші шоколадки.
«Але споживачі настільки зацікавлені, що деякі магазини обмежують кількість батончиків, які може купити кожен покупець», - зазначають у FT.
Це демонструє, як соціальні мережі можуть масово впливати на споживання та призводити до непередбачуваних наслідків у глобальній економіці.
Теги: Дубайський шоколад , фісташки , дефіцит , соціальні мережі , їжа , світові новини